fbpx

Stap 2 Tip

Teken en vertel, waar je kind(eren) bij zijn, hoe de dag(en) eruit zien in bijvoorbeeld de vakantie.

Zorg voor de kern.

Maak het niet te vol.

Heb je meer kinderen? Dan is misschien een dagritme tekening per kind wel heel handig.

Vind hier je eigen weg in, maar begin er vooral eens mee. Probeer het uit.

Neem de ander mee op reis. Dit betekent dat je ze dus niet enkel het kant-en-klare-plaatje laat zien. Je vertelt en tekent terwijl er wordt meegekeken.

Maar hoe doe je dat dan als je kind zo op ziet tegen school? Na een vakantie?

Tip

Zondag (op een neutraal moment, dus niet voor het slapen gaan (tenzij dit wel goed werkt bij jouw kind) vertel en teken je hoe de ochtend er maandag uitziet.

Thuis.

Wat zijn de stappen?

Ookal weet je kind het al, herhaal het maar.

Zo leer je je kind(eren), je gezin nog meer kennismaken met ondersteunend tekenen. 

De volgende ochtend kan je kind de stappen “wegkrullen” die genomen zijn.

En dit kun je ook voor de schooldag doen.

Hoe ziet de schooldag er normaliter op maandag uit? Vertel en teken.

Laat je kind zeker mee vertellen, he.

Je zult elkaar nog meer zien en horen op deze manier.

Elkaar nog meer verstaan. 

Of je nu hooggevoelig (SW) bent, TOS, HB, ADHD hebt – dat maakt niets uit:

op naar meer rust, meer overzicht en gehoord en gezien worden.

En de kracht van tekeningetjes bij taal zullen daar bij helpen.

Hoe het gegaan is met de jongen uit de 1e blog? (stap 1) Ik hoop heel goed! En als ik dat hoor, laat ik je dat weten, onderaan deze blog.

Fijne vakantie! Fijne schoolweek!

Groetjes Pien