fbpx

Ondersteunend tekenen bij (online) oudergesprekken (deel 2)

Wat een cadeau ook voor mij om 5 ouders van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (online) te mogen begeleiden!

En kippenvel: want ik zie gewoon hoe ouders nu al worden aangezet en geïnspireerd ook voor andere situaties, dan die we in dit uurtje bespreken.

Als je kind met TOS thuis komt van school, misschien door jou opgehaald of zij komt met de taxi thuis, dan is dat hoe dan ook een overgang. Schakeltijd

Hoe fijn is het, als je als ouders bij die overgang, de tijd om even te landen, kunt helpen.

Ondersteunend tekenen geeft ook in deze situatie meer rust, doordat je niet alleen (wegvliegende) taal gebruikt (hoe kort en hoe klein de taal ook is die je inzet), maar dit combineert met kerntekeningetjes (en het geschreven) woord.

Houvast. Een spiekbrief waar je als kind ook later nog even naar kan kijken. Als ouder nog even bij langs kunt gaan.

“Hoe was het op school?” Die vraag is voor een later moment. Als je geland bent.

Nu

1. Even lekker wat drinken.

2 een snoepje. Een krulletje.

Daarna 3. Spelen (waarbij je de keuze tekent ) en
4. Even op de iPad. (Met ✏️)

Dankbaar voor het vertrouwen, voor het delen van (persoonlijke) verhalen. En dankbaar voor de commitment: de komende 6 maanden aan de slag met TekenenbijTOS thuis.

Wordt vervolgd!

Groetjes Pien